Cégünk az alábbi tevékenységekkel foglalkozik, a felsorolt szerkezetek beépítésével, karbantartásával és javításával egyaránt.

  • Autóklíma (szerelés, javítás, töltés, fertőtlenítés)
  • Klíma alkatrészek kereskedelme
  • Állófűtés (WEBASTO, EBERSPACHER)
  • Kiegészítő fűtés
  • Megkülönböztető jelzés, fényhidak, szirénák
  • Gépjármű fűtés javítás

Autóklíma, állófűtés, stb.

Tudástár

Legtöbb esetben a hűtőközeg elszivárgása okozza, hogy a berendezés nem működik. Ilyen esetben nem elegendő az új hűtőközeggel feltölteni a rendszert. Első lépésben meg kell keresni a szivárgás okát majd pedig meg kell szüntetni. Leggyakrabban ezt valamelyik alkatrész korróziója okozza és sok esetben szabad szemmel nincs látható jele. A rendszeres újratöltés a kompresszor meghibásodását eredményezheti, ami jelentős költségeket von maga után.

Ha a klíma kompresszor tönkrement, és a belseje is sérült, akkor az új kompresszor beszerelése előtt a klímahűtőt, a szárítószűrőt esetenként az expanziós szelepet is ki kell cserélni.

Az alkatrészek cseréje előtt a rendszer többi alkatrészét ki kell mosni. A mosást egy speciális berendezéssel végezzük. A rendszer mosása és az alkatrészek cseréje 3 munkanapot vesz igénybe.

Nyári időszakban (áprilistól augusztusig) 3-4 hetes előjegyzésünk van ezért érdemes a szezon előtt bejelentkezni, ha a légkondicionáló már tavaly sem működött.

Tavasszal ajánlott lefertőtleníteni a klíma berendezést, amely kb 1 órát vesz igénybe és a klíma átvizsgálása, ellenőrzése is benne foglaltatik. Ha valami rendellenességet tapasztalunk, akkor az még a szezon előtt javítható.

A légkondicionálók hűtőbordái, illetve a kondenzvíz rendszere megfelelő fertőtlenítés nélkül kiváló életteret biztosíthat baktériumok, vírusok, gombák egyszóval a mikroorganizmusok számára. A téli hónapokban mikor a légkondicionálók nincsenek bekapcsolva, illetve ha a klímaberendezésben lerakódik a por, kosz és egyéb szennyeződés, könnyen elszaporodhatnak a mikroorganizmusok. A légkondicionálók üzemelése közben ezek a kórokozók a levegővel együtt keringenek, melyeket így belélegzünk. A legelterjedtebb kórokozók az Aspergillus fumigatus, Penicillum, Brucella melitenses, melyek allergiás tüneteken kívül akár hőemelkedést, lázat, légúti megbetegedéseket, máj/lép/nyirokcsomó nagyobbodást, súlyveszteséget is okozhatnak. A baktériumok közül a legveszélyesebb a Legionella pneumophilla, mely a légiós betegség kórokozója. Magyarországon évente átlagosan 50-80 ember betegszik meg legionellózisban, 4-5 ember meghal ebben a betegségben. Hozzávetőlegesen 10-14 esetben sikerül igazolni, hogy a megbetegedést a légkondicionáló idézte elő. A légkondicionálókat nem elegendő karbantartási szinten tisztítani, hanem rendszeresen, legalább évente fertőtleníteni kell.

Műhelyünk a hagyományos vegyszeres technológiáról áttért egy korszerűbb fertőtlenítési módszerre. Ma már egy ózont előállító berendezés segítségével ózont juttatunk az utastérbe, és ezt 1/2 órán keresztül áramoltatjuk a szellőző rendszeren keresztül. Az ózon a szellőzőrendszerben megtelepedett minden mikroorganizmust elpusztít.

Fontos, hogy fertőtlenítéskor minden esetben új pollenszűrő kerüljön a gépjárműbe.

Az álló helyzeti fűtés három fő csoportra osztható. Vannak levegős és vizes készülékek, amelyek a jármű üzemanyagát használják a fűtéshez és vannak elektromos hálózatról (220V) működtethető előmelegítő készülékek.

Egyaránt foglalkozunk a kiváló minőségű német gyártmányú Webasto és Eberspächer fűtő készülékekkel valamint a Norvég gyártmányú DEFA elektromos előmelegítőkkel.

A levegős készülékek az utastér, raktér fűtésére szolgálnak. Kevés az elektromos energia igényük, ezért órákon keresztül, akár egy éjszakán át használhatók. Elsősorban furgonok, kisbuszok fűtésére alkalmasak. Személyautóba általában nem szerelhetők be. A levegős készülékek tetszés szerint termosztát kapcsolóval, programozható órával és távirányítóval is használhatók.

A vizes készülékek a jármű hűtővizét melegítik fel. A gyári szellőzőventilátor vezérlésével befűtik az utasteret, leolvasztják a befagyott szélvédőket. Ezek a készülékek előmelegítésre használhatók. A gyári szellőző ventilátor nagy áramfelvétele miatt 20-30 perc üzem után a járművel legalább 20-30 percet közlekedni kell, hogy az akkumulátor ne merüljön le. A vizes készülékek tetszés szerint termosztát kapcsolóval, programozható órával, távirányítóval és GSM távirányítóval is használhatók.

Az elektromos hálózatról működtethető készülékek szintén a jármű hűtővizét melegítik fel. Ezeknél a készülékeknél az utastér fűtését külön kiegészítő fűtőegységgel lehet megoldani. Ezek a berendezések egyszerűen konnektorba dugható időzítő kapcsolóval használhatók.

Sok gépjármű már gyárilag fel van szerelve kiegészítő fűtő berendezéssel, ami azt a célt szolgálja, hogy a kevés hulladék hővel rendelkező korszerű dízelmotor hideg időben is elérje az üzemi hőfokot, és elegendő hő keletkezzen az utastér fűtéséhez. Ezek a készülékek állófűtéssé alakíthatók. Az átalakított fűtés előmelegíti az autó motorját (ezzel megkímélve azt a káros hidegindítástól), felfűti az utasteret, így kellemes meleg autóba szállhatunk be, aminek szélvédőjéről már leolvadt a ráfagyott jég.

Töltse ki az űrlapot

És kérjen ajánlatot online!

Munkatársaink a lehető legrövidebb idő alatt felveszik Önnel a kapcsolatot!